reklama

Diskriminácia a bariéry v nás...

V poslednom čase píšem veľmi málo a svojimi kolegami rómskymi blogermi som preto upodozrievaná z rôznych zločinov, ako písanie pre konkurencie, fašizmus, rasizmus a čakanie na honorár. Ak sa smejete, som rada, no mňa to iba utvrdzuje v nedôvere k ľuďom. Nikdy nebuďte úprimne úprimní, neodhaľujte zo seba priveľa aj tak vám nikto neverí a nikoho to nezaujíma, samozrejme okrem vašich skutočne blízkych ľudí. Ale nie o tom som chcela písať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V mojom živote sa udiali poriadne zmeny, bola som nútená hľadať si prácu a priznám sa, že vďaka tomu, že už nemám dávno 20 rokov a že som Rómka, som mala poriadny strach. No v dnešnej dobe má problém nájsť si prácu asi každý.

Za pol roka som vymenila dve firmy, z prvej som musela odísť kvôli nízkej mzde a priznám sa, že práca na dohodu mi veľmi nesedí. No bola som prekvapená prístupom ľudí ku mne. Za dva roky, čo som strávila doma, som asi zabudla, že vonku beží normálny život a bežní ľudia sa k tebe chovajú tak, ako ty k nim. Do maličkého kolektívu som okamžite zapadla, chovali sa ku mne úplne normálne a nikto mi nedával najavo, že som nejaká iná. Vtedy som zistila, že vďaka sociálnym sieťam, kde sa Rómovia sťažujú na diskrimináciu som si ja vytvorila v sebe bariéru, ale našťastie rýchlo táto bariéra padla. Ako som spomínala, z firmy som musela odísť a bolo mi to veľmi ľúto. Našla som si inú prácu a po 15 tich rokoch začínam odznova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Učiť sa v 45tich rokoch niečo nové, nie je veru ľahké, dokazovať sebe, aj nadriadeným, že na to máte. Preto som skutočne vďačná svojim novým kolegom, ktorí mi pomáhajú a povzbudzujú ma v práci.No vidím že nikdy nie je neskoro začať nový život a báť sa zmeny je nezmysel. Dve firmy, dva kolektívy ľudí rôzneho veku a ja som skutočne nepocítila žiadnu diskrimináciu, či nedôveru. A pre tých, čo povedia, že mám asi šťastie, no neviem, pracujem od 17 rokov, zažila som niekoľko firiem a stovky ľudí a nikdy som nepocítila, že by sa ľudia odo mňa odťahovali, či krivo na mňa pozerali pre môj pôvod.

Nie je to skutočne iba v nás? Staviame si okolo seba bariéru nedôvery k ľuďom a vidíme v každom svojho nepriateľa. Dajme šancu ľuďom spoznať naše skutočné ja, naše dobrosrdečné rómske povahy. Prestaňme donekonečna za každý svoj neúspech viniť svoj pôvod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedávno som čítala na sociálnej sieti jeden komentár, veľmi pravdivý komentár od Róma o tom, že naši mladí ľudia sú leniví, nechce sa im robiť, tak radšej plodia deti ako na bežiacom páse a nič na svojom živote nechcú meniť z pohodlnosti. Nuž je v tom veľa pravdy a naozaj neviem, ako to zmeniť, ako zmeniť myslenie ľudí! No jedno viem, každý, kto si teraz povie, to nie je pravda, ja taký nie som, ani moje deti, moje sestry, bratia, celá moja rodina, dokážte to...nie mne, ani nikomu inému, dokážte to sami sebe. Dokážme všetkým, že dá sa žiť aj inak, že tie bariéry boli iba v nás, vďaka izolácii, do ktorej sme sami seba odsúdili...

Helena Kmeťová

Helena Kmeťová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena-rómka, ktorú trápia veci verejné, snažím sa byť spravodlivá a čestná, aj keď sa to dnes už asi veľmi nenosí... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu